Магістерські роботи

ТЕМАТИКА МАГІСТЕРСЬКИХ РОБІТ 

у 2019-2020 н.р.

035 Філологія. Слов*янські мови (переклад включно), денна форма навчання

  1. Оцінна лексика в романі Густава Герлінга-Грудзінського „Inny  swiat. Zapiski sowieckie”. (Магістрантка – Гушпіт Леся Василівна,  керівник – д.ф.н., проф. Лесюк М.П.).
  2. Мовні засоби вираження часу й простору в романі Томка Тризни «Panna Nikt».  (Магістрантка – Попович Наталя Іванівна,  керівник – к.ф.н., ст.викл. Скрипник М.В).
  3. Фразеологізми з компонентом-числівником від нуля до десяти в польській мові.  (Магістрантка – Махинько Анжеліка Валентинівна,  керівник – к.ф.н., ст.викл. Скрипник М.В).

035 Філологія. Слов*янські мови (переклад включно), заочна форма навчання.

  1. Назви напоїв та їжі у польській та українській мовах: етимологія, семантика, морфологічна структура. (Магістрантка -Магас Ольга Іванівна,  керівник – д.ф.н., проф. Лесюк М.П.).
  2. Лексико-семантичне поле “чари”у польському та українському перекладах роману Д. Роулінг “Гаррі Поттер. (Магістрантка Кочинаш (Литвинюк) Ольга Володимирівна, керівник – к.ф.н., доц. Лазарович О.М.).

  3. Функціонально-семантичний аналіз прикметника “іnteligentny” / “інтелігентний” у польській та українській мовах (на базі корпусу польської та української мов. (Магістрантка Бартків Христина Володимирівна, керівник – к.ф.н., доц. Лазарович О.М.).

  4. Структурно-семантині особливості фразеологізмів у казках польською мовою. (Магістрантка Перегінець Надія Олександрівна, керівник – к.ф.н., доц. Мицан Д.М.).
  5. Фразеологізми на позначення багатства/бідності в сучасній польській та українській мовах. (Магістрантка Скакальська Аліна Михайлівна, керівник – к.ф.н., доц. Пелехата О.М.).
  6. Віддієлівні іменники в польській та українській мовах: структурно-семантичний аспект назв опредметненого процесу. (Магістрантка Піддяча Любов Вадимівна, керівник – к.ф.н., доц. Щербій Н.О.).

ТЕМАТИКА МАГІСТЕРСЬКИХ РОБІТ 

у 2018-2019 н.р.

 

035 Філологія. Слов*янські мови (переклад включно), денна форма навчання.

1. Функціонування польської мови на українських теренах уXVII-XVIII ст. (Магістр – Зелінська О.Ю., керівник – проф. Лесюк М.П.).

2. Концепт “Жінка” в чеській та українській мовах. (Магістр- Лозяк М.І., керівник – доц. Пелехата О.М.).

3. Еволюція мікрополя “духовна сфера” в російській мовній картині світу: на лексикографічному матеріалі XVIII-XXI ст. (Магістр – Бородайкевич Г.І., керівник – Мельник Я.Г.).

4.Граматичні категорії дієслова в чеській мові у порівнянні з українською мовою. (Магістр – Берлад І.Д., керівник – ст.викладач Дерев*янко В.І.).

5. Фразеологізми у заголовках статей ЗМІ. (Магістр – Жовнірович А.В., керівник – ст.викладач Дерев*янко В.І.).

6. Фразеологізми з компонентом “страх” в польській та українській мовах. (Магістр – Дудина М.А., керівник – ст.викладач Бусіло С.).

7. Жаргонна лексика польської мови (ономасіологічний аспект). (Магістр – Гресько А,О., керівник – асистент Ідзьо М.В.).

8. Фразеологізми з компонентом “бідність”/”багатство” в чеській мові. (Магістр – Гошовська М.С., керівник – доцент Пелехата О.М.).

9. Концепт “кохана людина” у польській та українській мовах: порівняльнимй аналіз. (Магістр – Міщанин Л.Р., керівник – доцент Лазарович О.М.).

10. Фразеологізми з антропонімними компонентами в польській та українській мовах: семантичний, структурний та функціональний аспекти. (Магістр – Федоришин М.І., керівник – доцент Лазарович О.М.).

11. Полонізми в східноподільських говірках як відображення українсько-польських мовних контактів. (Магістр – Тищенко Т.М., керівник – професор Лесюк М.П.).

12. Функціонально-семантичні особливості русизмів у сучасному молодіжному слензі м. Коломия: прагматичний, аксіологічний та соціально-психологічний аспекти. (Магістр – Зіміна-Симчич Е.В., керівник – Мельник Я.Г).

13. Назви кольорів у складі фразеологічних одиниць польської та української мови. (Магістр – Свидюк С.Р., керівник – доцент Мицан Д.М.).

14. Концепт “ненависть” у польській та українській мовах (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). (Магістр – Дячук Л.Я., керівник – доцент Пелехата О.М.).

15. Лінгвопрагматичні й функціональні характеристики заголовків польської політичної преси. (Магістр – Судак Ю.Д., керівник – ст.викладач Ідзьо М.В.).

ТЕМАТИКА МАГІСТЕРСЬКИХ РОБІТ 

у 2017-2018 н.р.

014 Середня освіта. Мова і література (польська), заочна форма.

16. Прикметники виміру у складі фразеологічних одиниць польської та української мови. (Магістр – Семчишин М.В., керівник – доцент Мицан Д.М.).

17.Особливості вивчення запозичень в польській релігійній лексиці в школі ( на матеріалах ЗМІ “Kurier Galiczjski). (Магістр – Фрасовір-Проноза Н.М., керівник – доцент Пелехата О.М.).

18. Фразеологізми з компонентом “бідність” / “багатство” в польській та українській мовах. (Магістр – Гошовська М.С., керівник – доцент Пелехата О.М.).

19. Польські елементи в українських прізвищах Івано-Франківщини. (Магістр – Гонтарук З.-В. В., керівник – професор Лесюк М.П.).

035 Філологія. Слов*янські мови (переклад включно) (польська), денна форма 2 рік навчання.


20. Алюзії в рекламі ЗМІ (на матеріалі “Kurier Galicyjski”, “Kurier Stanislawowski”. (Магістр – Бобик З.В., керівник – доцент Пелехата О.М.).

21. Міфологічні та релігійні компоненти у польській фразеології ( на матеріалі ЗМІ). (Магістр – Гудз О.В., керівник – доцент Пелехата О.М.).

22. Експліцитні форми імператива в сучасній польській мові (на матеріалі драматургії ХХ ст.). (Магістр – Шумейко Ю.Р., керівник – професор Мельник Я.Г.).

23. Явище синонімії у фразеології (на матеріалі польської та української мов). (Магістр – Гуцуляк І.Я., керівник – доцент Лазарович О.М.).

 

 

ТЕМАТИКА ДИПЛОМНИХ, МАГІСТЕРСЬКИХ І БАКАЛАВРСЬКИХ РОБІТ

НА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІK

 

Магістерські роботи:

 – Фразеологізми з компонентами-назвами частин обличчя

– Концепт любові у романах Януша Вишневського «Гранд» та Ірени Роздобудько «Ґудзик-2. Десять років потому»: порівняльний аспеспект.

– Концепт «зрада» в польській та українській мові

– Польсько-українські міжмовні омоніми

 

Бакалаврські роботи: 

  • Источник образования междометий (на материале русской прозы XIX века)
  • Синтаксические функции междометий в русской прозе XIX века
  • Сравнение как речевая фигура в поэме М. Лермонтова «Демон»

 

НА 2015-2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІK

 

 Дипломні роботи:

  • Алюзія в рекламному тексті (на матеріалі сучасної польської мови)
  • Особливості функціонування семантичного поля «добро» і «зло» в сучасній польській та українській мовах
  • Переклади власних назв із польської мови на українську та російську мови (на прикладі повісті В. Гомбровича «Ferdydurke»
  • Стереотип жінки у польській та українській мовах
  • Стилістичні особливості мови роману Мар’яна Пілота «Pióropusz»
  • Функціонально-семантичні особливості стилістично-обмеженої лексики в польській та українській мовах (на матеріалі роману Д. Масловської «Wojna polsko-ukraińska pod flagą biało-czerwoną» та повісті І. Карпи «50 хвилин трави»
  • Иносказание в поэтических текстах группы «Аквариум»
  • Мифонимы в синхронном аспекте (по поэтическим текстам Б.Гребенщикова)
  • Реминисценции как речевая фігура в текстах рок-поэзии конца ХХ века
  • Сравнения как иносказания в текстах рок-поэзии конца ХХ века
  • Языковые средства выражения красоты и уродства в русских волшебных сказках

Магістерські роботи:

  • Nazwy własne Stanisławowa jako językowe nośniki pamięci historycznej
  • Zmiany współczesnej polszczyzny w zakresie wymowy samogłosek nosowych
  • Лексема «євромайдан» у польських та українських медіа (функціональний та аксіологічний аспект)
  • Лексико-семантичні та словотвірно-граматичні особливості фіто- і зооойконімів у польській та українській мовах
  • Семантико-стилістичні особливості функціонування лексеми «страх» у сучасній польській та українській мовах
  • Семантична деривація як один із механізмів творення молодіжного сленгу в сучасній польській та українській мовах: когнітивний та комунікативний аспект
  • Стереотип чоловіка у польській та українській мовах
  • Этнокультурный и социолингвистический компонент языковойкартины мира у восточных славян: на материале лексикографических и летописных текстов ХІ-ХІХ вв.

 Курсові роботи:

  • Czynniki motywujące na lekcjach języka polskiego jako obcego i ich wpływ na proces uczenia się.
  • Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego
  • Metody nauczania uczniów na lekcjach języka polskiego
  • Metodyka prowadzenia lekcji nietradycyjnych z języka polskiego
  • Nauczanie na początkowym poziomie biegłości językowej (A1)
  • Nauczanie pisania i pisowni na lekcjach języka polskiego jako obcego
  • Nauczanie rozumienia ze słuchu
  • Nauczanie słownictwa na lekcjach języka polskiego jako obcego
  • Planowanie lekcji. Przygotowanie konspektu. Dyscyplina podczas lekcji
  • Realizacja zasad humanizacji edukacji przez wprowadzenie technologii informacyjnych w proces nauczania języka polskiego w szkole ogólnokształcącej
  • Tradycyjne a innowacyjne metody nauczania języka polskiego jako obcego
  • Wykorzystanie informacji krajeznawczej jako środku motywacyjnego przy nauczaniu języka polskiego w szkole
  • Wykorzystanie przysłów i powiedzeń na zajęciach z języka polskiego
  • Wykorzystanie różnych pomocy dydaktycznych na lekcjach języka polskiego jako obcego
  • Wykorzystanie różnych tekstów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego
  • Методика преподавания сложноподчинённых предложений в 9 классе.
  • Методика преподавания глагола в 7 классе
  • Методика преподавания причастий и деепричастий в 7 классе
  • Методика преподавания сложносочинённых предложений в 9 классе
  • Методика преподавания наречий в 7 классе
  • Методика преподавания имени прилагательного в 6 классе.
  • Методика преподавания синтаксиса простого предложения в 8 классе.

 

ТЕМАТИКА ДИПЛОМНИХ, МАГІСТЕРСЬКИХ І БАКАЛАВРСЬКИХ РОБІТ

НА 2014-2015 НАВЧАЛЬНИЙ РІK

Бакалаврські роботи:

  • Лексико-семантические особенности реализации языковой картины мира в древнерусском языке: на материале „Повести временных лет“
  • Семантичні зміни в сучасній польській та українській мовах (на основі дослідження молодіжного сленгу)
  • Стилістично обмежена лексика в творчості Дороти Масловської
  • Фітоойконімія у сучасній польській та українській мовах: семантика, структура, походження
  • Трансформація стереотипу жінки кінця ХХ- поч. ХІХ ст. (на матеріалі польської прози)
  • Колоративи в польській поезії другої половини ХХ ст.
  • Трансформація стереотипу чоловіка ХІХ-ХХ ст. (на матеріалі польської прози)
  • Особливості функціонування лексеми «teściowa» в польській мові на прикладі паремій
  • Алюзія в рекламному тексті (на матеріалі сучасної польської мови)
  • Особливості функціонування семантичного поля добро-зло в сучасній польській мові

 Дипломні роботи:

  • Языковие средства реализации концепта «дурак» в русской языковой картине мира
  • Лексеми нереального бачення в концептуальній картині світу в українській і польській мовах
  • Семантика лексем «miłość» і «кохання» в польських й українських фразеологізмах
  • Лексеми нереального бачення в концептуальній картині світу в українській і польській мовах
  • Семантика лексем «miłość» і «кохання» в польських й українських фразеологізмах
  • Прикметники на позначення емоційного стану людини у романі «Molekuły emocji» Janusza Wiśniewskiego
  • Лексеми на позначення родинних стосунків в романі Katarzyny Grocholi „Nigdy w życiu
  • Мовні засоби персвазії у польських та українських рекламних текста
  • «Слово о полку Ігоревім» у перекладах польською мовою
  • Військова лексика в художніх творах польських письменників ХІХ ст

 Магістерські роботи:

  • Фразеологізми в польських перекладах Святого Письма
  • Порівняльні структури  в польських перекладах Святого Письма
  • «Слово о полку Ігоревім» у перекладах польською мовою
  • Військова лексика в художніх творах польських письменників ХІХ ст
  • Иносказания как понятийная категория в текстах группы «Аквариум»
 

Курсові роботи:

  • Метафоричні перенесення у творах Г. Посвятовської
  • Мовні засоби опису жінки в творі Л. Ожешко «Марта»
  • Фразеологізми у творі Л. Ожешко «Nad Niemnem»: семантика, структура, функція
  • Топоніми у творі Г. Сенкевича «Вогнем і мечем»
  • Найменування страв у польській та українській мові
  • Найменування дерев у польській мові у зіставленні з українською мовою
  • Топоніми, похідні від назв тварин
  • Історія розвитку категорії роду в польській мові
  • Лексема «невістка» у польській мові (на прикладах паремій)
  • Метафоричні перенесення у поезії Е.Ожешко
  • Фразеологізми з компонентом «сміх» у польській мові
  • Метафоричні перенесення у поезії Я.Кохановського
  • Фразеологізми польської мови із зоокомпонентом: структура і семантика
  • Фразеологізми польської мови із орнітологічним компонентом: структура і семантика
  • Особливості польської новомови: минуле і сучасність
  • Семантична адаптація англіцизмів у польській мові
  • Польсько-українські міжмовні омоніми та їх контекстуальні особливості
  • Разговорно-просторечная лексика (на материале комедии Н. Гоголя „Ревизор“)
  • Фразеологизмы библейского происхождения в современном русском языке
  • Лексико-семантические особенности реализации языковой картины мира в древнерусском языке: на материале „Повести временных лет“
  • Место фразеологизмов в жизни современной молодежи
  • Отношение мужчина / женщина как архетип ментальности русского народа (на материале пословиц и поговорок)
  • Использование фонетических архаизмов в русских литературных сказках
  • Многозначность фразеологических единиц в „Фразеологическом словаре русского языка“ под ред. А.И. Молоткова и в „Школьном фразеологическом словаре русского языка“ В.П. Жукова
  • Диалектизмы в художественной речи (на материале романа М. Шолохова „Тихий Дон“)
  • Синонимы и их типы в поэме Н.В. Гоголя „Мертвые души“
  • Типы лексических антонимов и их использование в стихотворениях А.С. Пушкина
  • Синонимы и их типы в творчестве Л.Н. Толстого
  • Фразеологизм с компонентом „бедный – богатый“ в русском, украинском и английском языках
  • Жаргонизмы и арготизмы (на материале творчества Солженицына)
  • Фразеологизмы с компонентом пьяный в русском языке
  • Лексема «дурак» в русском языке
  • Лексема «мудрец» в русском языке
  • Метафорические переносы в рассказах А. Чехова
  • Метафорические переносы в поэзии Н. Некрасова
  • Стереотип «земля» в современном русском языке
  • Przedmiot glottodydaktyki. Podstawowe zasady nauczania języka polskiego
  • Techniki nauczania wymowy
  • Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako polskiego
  • Nauczanie leksyki. Kompetencja leksykalna
  • Nauczanie i rozwijanie rozumienia ze słuchu. Techniki nauczania
  • Nauczanie i rozwijanie czytania. Czytanie w nauczaniu języka polskiego
  • Nauczanie i rozwijanie mówienia
  • Nauczanie i rozwijanie pisania. Język pisany i mówiony.
  • Przygotowanie konspektu zajęć. Konstrukcja lekcji.
  • Nauczanie gramatyki. Kompetencja gramatyczna
  • Charakterystyka czytania ze zrozumieniem oraz rozumienia ze słuchu jako sprawności językowych. Inhibicja i interferencja
  • Różne formy wypowiedzi pisemnej na poszegulnych poziomach sprawności językowej
  • Wymowa i percepcja w metodyce nauczania języka polskego jako obcego. Przyczyny popełniania błędów, miejsca trudne